Chyby nejen v řešení ochrany proti pádu - seriál

Pravidelně jsme žádáni o stanovisko k návrhu nebo k již realizovaným opatřením určeným k ochraně proti pádu - kotvicím zařízením. Není žádnou výjimkou, že firm, které se deklarují jako odborné se dopouštějí závažných chyb. Protože nechceme tyto firmy poškozovat, budeme chybná řešení zveřejňovat bez uvedení autora/realizční firmy. Pokud se v nich autor pozná, budeme jen rádi.

 

Nedostatky v navrhování a skutečném provedení kotvicích zařízení dle ČSN EN 795

Bezpečně nepřístupný kotvicí bod - kotvicí zařízení

Bezpečně nepřístupný kotvicí bod - kotvicí zařízení
Instalační firmy stále opakují stejnou chybu, kotvicí zařízení, které tvoří kotvicí bod instalují na místo, kam není bezpečný přístup:

Nevhodně řešený systém ochrany proti pádu - skutečné provedení

Nevhodně řešený systém ochrany proti pádu - skutečné provedení
Na obrázku jsou uvedeny zásadní vady díla:

Poddajné kotvicí vedení je povoleno osadit se sklonem maximálně 15°

Poddajné kotvicí vedení je povoleno osadit se sklonem maximálně 15°
Sklon této střechy je 25 stupňů. Poddajné kotvicí vedení pracovníka nezachytí, ale karabina se bude posunovat po spádu až ke koncovému bodu. Tento návrh zpracovaal odborná firma. ° ° °  

Skutečné provedení kotvicího zařízení s mnoha vadami

Skutečné provedení kotvicího zařízení s mnoha vadami
Základní vady: Vyšší střecha - omezit vstup na atiku "pouhým" zákazem není v praxi možné. Pokub by šlo takový zákaz uskutečnist, "nebyla by ochrana proti pádu" nutná, stačil by zákaz. Nižší střecha - systém neumožnuje bezpečný přístup k zařízení určeného k ochraně proti pádu, opět - jak docílit...

Nedostatky nejsou jen ve stavebnictví

Nedostatky nejsou jen ve stavebnictví
Tento železniční nákladní vagon je určen pro nakládku osobních automobilů. Sestoupit po této kombinaci žebříku a stupadla je mimořádně nebezpečné. Když jsme na skutečnost, že se na železnici provozují vozy, které nesplňují požadavek na možnost bezpečného užívání, upozornili Drážní úřad Česaké...

Tyto železniční nákladní vozy jsou určeny k nakládce osobních automobliů

Tyto železniční nákladní vozy jsou určeny k nakládce osobních automobliů
Pracovník, který najede na horní plošinu s osobním automobilem, musí jit po plošině, navíc v úzké mjezeře mezi automobilem a nízkým zábradlím.